ROZVOJ KRITICKÉHO MYŠLENÍ U NEČTENÁŘŮ

V dnešním světě kolem nás proudí mnoho informací a je nezbytné, abychom v žácích rozvíjeli schopnost kriticky přemýšlet a reagovat na situace kolem nich. Prvním krokem k samotnému kritickému myšlení je porozumět čtenému textu, což děti v první třídě zatím nezvládají.

U nečtenářů začínejte diskuzí, zajímejte se o jejich názory, ptejte se na různé otázky, které podporují jejich myšlení. Rozebírejte s nimi reálné situace a nechte je vymýšlet vlastní řešení. Umožněte jim předvídat, co dalšího se v příběhu bude odehrávat, následně pak porovnávat, zda byla jejich myšlenka totožná s knihou (článkem, textem), v čem to bylo stejné, v čem se to lišilo. Můžete na tabuli nakreslit velký Vennův diagram a už děti poznávají jednu z metod kritického myšlení.

Tady najdete stručně sepsaný celý příspěvek a nápady na knihy (autor, nakladatelství a na jaké téma se kniha zaměřuje).

Metody kritického myšlení pro starší čtenáře.

Nákupní košík
Přejít nahoru