Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY ZE DNE 22.01.2024

vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) ZÁKLADNÍ UJEDNÁNÍ

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“ nebo „podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „uživatel“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.zsjinak.cz (dále také jen „e-shop“), na jejíž jedné straně stojí:
    • Zuzana Štěpánková
    • IČO 21125104. DIČ: CZ8756213620
    • sídlem Železničního pluku 2046, 530 02 Pardubice
    • vedená u Magistrát města Pardubic
    • email: info@zsjinak.cz
    • webová adresa: www.zsjinak.cz
    • Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty (dále také jen „prodávající“) a na jejíž druhé straně stojí zákazník coby uživatel.
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
          INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
          1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
          2. Některé varianty zboží představují digitální obsah dodávaný kupujícímu ve formátu pdf. Ten slouží k vytištění do fyzické podoby.
          3. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
          4. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
          5. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
          ZÁKAZNICKÝ ÚČET
          1. Na základě registrace uživatele provedené v internetovém obchodě může uživatel přistupovat do svého zákaznického účtu. V uživatelském účtu je zveřejněna historie objednávek uživatele. Uživatel si prostřednictvím zákaznického účtu také může stáhnout zakoupené zboží, a to v neomezeném množství a po celou dobu existence účtu.
          2. Registrace uživatele je podmínkou uzavření smlouvy.
          3. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je uživatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny vyžadované údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené uživatelem v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou poskytovatelem považovány za správné. Předmětné údaje jsou použity jako fakturační údaje.
          4. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Poskytovatel nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
          5. Uživatel bere na vědomí, že v případě ztráty přístupových údajů se nemusí podařit obnovit přístup k uživatelskému účtu.
          6. Uživatel není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
          7. Poskytovatel může zrušit zákaznický účet uživatele, a to zejména v případě, pokud uživatel svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy uživatel poruší své povinnosti ze smlouvy a těchto podmínek.
          8. Uživatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
          OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
          1. Náklady vzniklé uživateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí uživatel sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
          2. Uživatel provádí objednávku zboží prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě.
          3. Při zadávání objednávky si uživatel vybere zboží, jeho variantu, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
          4. Před odesláním objednávky je uživateli umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle uživatel prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
          5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající uživateli potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou uživatel při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu uživatele.
          6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle uživateli na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
          7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
          8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
          PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ
          1. Cenu zboží dle smlouvy může uživatel uhradit bezhotovostně platební kartou přes platební bránu, nebo online platbou.
          2. Při platbě kartou prostřednictvím platební brány postupuje uživatel podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
          3. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
          4. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
          5. Zboží bude dodáno až po úhradě celé ceny elektronicky, a to prostřednictvím:
            • emailu
            • zákaznického účtu
            • zasláním na adresu určenou kupujícím v objednávce
            • osobním odběrem v Pardubicích.
          6. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
          7. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
          8. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
          9. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
          10. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího a je přiložen k dodávanému zboží.
          11. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
          12. V případě, že zboží nebude možné po úhradě ceny dodat uživateli, je poskytovatel oprávněn ve lhůtě do 10 dnů od úhrady ceny od uzavřené smlouvy odstoupit. V takovém případě je poskytovatel povinen bezodkladně kontaktovat uživatele a dohodnout se s ním na vrácení uhrazené ceny.
          LICENCE
          1. Okamžikem dodání zboží poskytuje poskytovatel uživateli nevýhradní licenci k užití autorského díla, které je obsahem zboží, jenž uživatel zakoupil. Odměna za poskytnutí licence je součástí ceny.
          2. Uživatel je oprávněn dílo užít k účelu, ke kterému je určeno, tzn., že je oprávněn zboží – dílo vytisknout, zasáhnout do autorského díla a doplnit je na místech, která jsou k tomu určena (typicky vyplnit učební materiály, tzv. pracovní listy).
          3. Pokud je uživatelem škola či školní zařízení, je povinna zakoupit takový počet kusů zboží, který odpovídá počtu učitelů, kterým škola či školní zařízení zboží poskytne k užívání. Učitel je v takovém případě v souladu s dále uvedeným oprávněn dílo rozmnožit a rozmnoženiny poskytnout bezúplatně třetím osobám – žákům, a to v potřebném počtu. Je oprávněn dílo vystavit před svými žáky (například promítnout ve třídě za pomoci projektoru, elektronické tabule aj.) a třetí osoby jsou v takovém případě oprávněny zasáhnout do autorského díla a doplnit je na místech, která jsou k tomu určena.
          4. Uživatel není v žádném případě oprávněn třetím osobám poskytovat elektronický soubor s dílem a dále není oprávněn:
            • pronajmout originál nebo rozmnoženinu díla třetí osobě
            • půjčit originál nebo rozmnoženinu díla třetí osobě s výjimkou výslovně uvedenou v tomto čl. těchto podmínek
            • sdělovat dílo veřejnosti s výjimkou sdělení výslovně uvedeného v tomto čl. těchto podmínek
          5. Uživatel není oprávněn zboží – dílo zapracovávat do dalších autorských děl, spojovat ho s nimi, zařazovat ho do děl souborných či do databází apod., a to ani prostřednictvím třetích osob.
          6. Licenci není uživatel povinen využít.
          ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

          Uživatel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem uživatele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poskytovatel před uzavřením smlouvy sdělil uživateli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

          PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
          1. Poskytovatel je povinen předat zboží ve stavu bez vad, přičemž zejména odpovídá uživateli, že zboží:
            • odpovídá sjednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem
            • je vhodné k účelu, pro který jej uživatel požaduje a s nímž poskytovatel souhlasil
            • je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem
            • rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může uživatel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná poskytovatelem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením
            • odpovídá náhledu, který poskytovatel zpřístupnil před uzavřením smlouvy
          2. Poskytovatel upozorňuje, že obsah zboží je aktuální ke dni jeho zpřístupnění. Poskytovatel tedy nemůže odpovídat za vady obsahu zboží, které vyjdou najevo dodatečně v důsledku změny stavu poznání, změny obecných pravidel apod. Současně poskytovatel neodpovídá za vady, které by představovaly čistě subjektivní názory uživatele na kvalitu zboží.
          3. Uživatel, který smlouvu uzavřel jako spotřebitel, je oprávněn vytknout vadu zboží, která se na digitálním obsahu projeví v době dvou let od zpřístupnění.
          4. Poskytovatel neposkytuje žádnou další záruku za vady, která by jakkoli rozšiřovala jeho odpovědnost za vady zboží nad rámec zákona. Poskytovatel neposkytuje záruku za jakost.
          5. Má-li digitální obsah vadu, může uživatel požadovat její odstranění, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by digitální obsah měl bez vady. Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil uživateli značné obtíže, přičemž se zohlední povaha digitálního obsahu a účel, pro který ho uživatel požadoval.
          6. Uživatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud poskytovatel vadu neodstranil podle čl. IX odst. 5 těchto podmínek, nebo je z prohlášení poskytovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro uživatele, vada se projeví i po odstranění, nebo je vada podstatným porušením smlouvy. Uživatel však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada digitálního obsahu jen nevýznamná.
          7. Doporučuje se, aby uživatel oznámil poskytovateli vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
          8. V případě, že uživatelem je osoba odlišná od spotřebitele, vylučuje poskytovatel svoji odpovědnost za případné přímé či nepřímé škody způsobené vadou zboží.
          REKLAMACE
          1. Uživatel má vždy právo na uplatnění reklamace, přičemž poskytovatel se bude zabývat každou reklamací, kterou obdrží.
          2. Uživatel nejlépe uplatní práva z vadného plnění (tzn. reklamuje zboží) bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že zboží je vadné.
          3. Reklamaci je nutno uplatnit prostřednictvím jednoho z následujících kontaktů:
            • písemně na adresu sídla poskytovatele, nebo písemně v elektronické formě prostřednictvím emailu info@zsjinak.cz
            • Poskytovatel preferuje elektronickou reklamaci.
          4. Aby bylo možné reklamaci vyřídit, je nutné, aby obsahovala:
            • datum uplatnění reklamace
            • identifikaci uživatele a smlouvy (jméno, příjmení a korespondenční adresu, číslo smlouvy, pokud je k dispozici, popřípadě číslo obdržené faktury)
            • informaci o vadě zboží, kterou uživatel spatřuje, tzn. popis problému, který musí být natolik podrobný, aby umožnil poskytovateli kontrolu vady
            • veškeré další skutečnosti, které uživatel považuje za podstatné pro vyřízení reklamace
          5. Uživatel je dále povinen spolu s uplatněním reklamace předat poskytovateli reklamované zboží, pokud to jeho povaha umožňuje.
          6. Poskytovatel vydá uživateli potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký si zvolil uživatel způsob vyřízení reklamace pro případ, že by nebylo možno odstranit vadu zboží.
          7. Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci v co nejkratší lhůtě od jejího obdržení, v případě uživatele – spotřebitele nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. Jestliže nebude možné v této lhůtě reklamaci vyřídit, je poskytovatel povinen tuto skutečnost sdělit uživateli a sjednat si s ním jinou lhůtu pro vyřízení reklamace.
          8. Uživatel – spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Uživatel – spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění z vadného plnění.
          9. O vyřízení reklamace poskytovatel bez zbytečného odkladu vyrozumí uživatele.
          ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
          1. Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a uživatelem se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
          2. V případě, že poskytovatel zjistí, že uživatel porušil tyto všeobecné obchodní podmínky, je oprávněn zrušit uživatelský účet uživatele.
          3. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná a dodatečná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek, pokud jsou výslovně ještě před uzavřením smlouvy akceptována poskytovatelem. Z akceptace musí vyplývat, že dochází v plném rozsahu i k akceptaci odchylných ujednání.
          4. Poskytovatel není ve vztahu k uživateli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
          5. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty – emailu.
          6. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Uživatel nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
          7. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
          8. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, Nové Město (Praha 1), 110 00 Praha, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a uživatelem z kupní smlouvy.
          9. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
          10. Poskytovatel je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

          Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 22.01.2024

          Nákupní košík
          Přejít nahoru